Servicis socials

Tramitació de la dependència

S'acorda la preferència de la tramitació en els expedients de dependència de les persones residents en els municipis afectats pel temporal que es determinen en l'Annex de l'Ordre de servici 1/2024, de 07-11-2024 (PDF en castellà).

 

Renda Valenciana d'Inclusió (RVI)

Des de la Renda Valenciana d'Inclusió (RVI) s'han activat els següents mecanismes que permeten simplificar i agilitzar els procediments de reconeixement i manteniment de la prestació com a resposta a la situació d'emergència social provocada per la DANA en els municipis afectats relacionats en l'annex del Decret 172/2024:

- Per a la tramitació de noves sol·licituds o sol·licituds en tramitació s'aplicarà el procediment d'urgència amb la consegüent reducció de terminis. Solicitud

- Si en el moment de presentació de la sol.licitud no poden aportar-se documents que resulten necessaris i que no obren en poder de l'administració, s'admetrà la declaració responsable que figura en la mateixa sol·licitud, sense perjudici de la seua posterior aportació.

- La renovació de la prestació de les persones afectades la sol·licitud de les quals haja de formular-se a partir del 29 d'octubre, es realitzarà de manera automàtica sense necessitat de presentar sol·licitud de renovació, i sense perjudici de la seua posterior revisió.

- Previ informe social, s'admetran com a unitats familiars diferenciades a l'efecte d'accés a la prestació, les unitats de convivència constituïdes per parents de fins al segon grau que hagen hagut d'abandonar el seu domicili habitual a conseqüència dels efectes de la DANA.

- No computaran com a ingressos les ajudes, subvencions o indemnitzacions rebudes a causa de la DANA.

Discapacitat

Sol·licitud duplicat del certificat del grau de discapacitat (i targeta) per a persones afectades per la DANA

Les persones interessades afectades per la DANA o el seu representant legal, podran dirigir-se al Centre de Valoració i Orientació de València i presentar per correu electrònic el següent formulari de sol·licitud:

Quan la sol·licitud siga presentada per altra persona (que no siga la persona interessada o qui li representa legalment), junt amb el formulari anterior, deurà presentar:

  • Formulari d’autorització per a la presentació de la sol·licitud del duplicat del certificat de discapacitat per a persones afectades per la DANA.

Presentació de la documentació:

Targetes d'estacionament de persones amb discapacitat

Els Ajuntaments emetran duplicats de les targetes d'estacionament per a persones amb discapacitat o mobilitat reduïda. La manera de sol·licitar-la és la següent:

  • Si la persona que ha perdut la seua targeta a conseqüència de la DANA continua residint en un municipi afectat, pot acudir al seu Ajuntament i allí le expedidrán un duplicat. 
  • Si la persona que ha perdut la seua targeta a conseqüència de la DANA s'ha traslladat a un altre municipi temporalment, pot sol·licitar el duplicat de la targeta d'estacionament a l'Ajuntament on s'haja traslladat. En este cas, s'haurà d'indicar que residix en un municipi afectat per la DANA. 

Normativa: Orde de servici 2/2024, per a regular les situacions extraordinàries de pèrdua de targetes d'estacionament per a persona amb mobilitat reduïda residents en municipis afectats per la DANA.

 

Última actualització: 16-12-2024